Twój koszyk jest obecnie pusty!
W grze karcianej Disney Lorcana Twoim celem jest jako pierwszy zdobyć 20 punktów Lore (Punktów Opowieści). Robisz to głównie dzięki postaciom wysyłanym „na wyprawę” (quest)
Przygotowanie do gry
- Talia zawiera co najmniej 60 kart, w tym maksymalnie 4 kopie tej samej karty o tej samej nazwie. Różne wersje tej samej postaci o różnych nazwach liczą się osobno.
- Dobór startowy: potasuj talię i dobierz 7 kart.
- Masz jedną możliwość zmiany ręki (mulligan) – odłóż dowolną liczbę kart na spód talii i dociągnij tyle samo.
- Kto zaczyna: losowo; w kolejnych grach przegrany wybiera, kto zaczyna.
Zasoby – „Atrament” (Ink) i Kałamarz (Inkwell)
- Na początku każdej swojej tury możesz raz wsunąć z ręki jedną kartę z ikoną kałamarza do swojego Inkwella (zakryta, jako zasób).
- Wydajesz ink, by zagrywać karty lub uruchamiać niektóre zdolności.
- Wydane zasoby „wyczerpujesz” (exert) obracając je bokiem; odświeżają się na początku Twojej kolejnej tury.
Przebieg tury
Każda tura ma trzy fazy: Początek, Główna, Koniec tury. W Początku wykonujesz kolejno Ready → Set → Draw(odśwież, rozpatrz efekty „na początku tury”, dobierz kartę; gracz rozpoczynający pomija pierwszy dobór w pierwszej turze).
W fazie głównej możesz (w dowolnej kolejności):
- Dodać 1 kartę z ikoną kałamarza do Inkwella (raz na turę).
- Zagrywać karty płacąc koszty ink: Postaci, Przedmioty, Akcje, Pieśni (Songs) i Lokacje.
- Używać zdolności kart już w grze (jeśli warunki na to pozwalają).
- Wysyłać postacie na wyprawę (quest) – obracasz postać (exert) i zdobywasz tyle Lore, ile ma ona w symbolu wyprawy.
- Wyzwać (challenge) wyczerpaną postać przeciwnika – obracasz swoją postać, obie zadają sobie nawzajem obrażenia równe swojej Sile; obrażenia są trwałe.
- Możesz atakować wyłącznie wyczerpane postacie.
- Śpiewać Pieśni (niektóre karty Akcji typu Song można „zaśpiewać” przypisaną postacią zamiast płacić ink, jeśli spełnia ona wymóg kosztu).
Typy kart Disney Lorcana
- Postacie (Characters): zdobywają Lore, walczą, mają słowa kluczowe i zdolności.
- Przedmioty (Items): pozostają w grze i oferują zdolności użytkowe.
- Akcje (Actions) / Pieśni (Songs): jednorazowe efekty; Pieśni mogą być „śpiewane” przez odpowiednie postacie.
- Lokacje (Locations): specjalne karty wprowadzane do gry, z którymi mogą wchodzić w interakcje postacie.
Słowa kluczowe
- Unik (Evasive): ta postać może być wyzwijana tylko przez postacie z Unikiem.
- Obrońca (Bodyguard): przeciwnik musi najpierw wyzywać tę postać, zanim zaatakuje Twoje inne wyczerpane postacie.
- Czujność/Osłona (Ward): Twojej postaci nie można wskazać efektami przeciwnika.
- Zmiana (Shift): możesz zagrać ulepszoną wersję postaci na już posiadaną wersję tej samej postaci, płacąc koszt Zmiany.
- Opór (Resist X): redukuje otrzymywane obrażenia o X.
- Pęd (Rush): ta postać może wyzywać w turze, w której została zagrana (normalnie nowo zagrane postacie nie mogą od razu wyzywać).(Zestawienie zgodne z materiałami dla początkujących i kompendiami reguł społeczności).
Zasady walki (Challenge)
- Wyzywasz tylko wyczerpane postacie przeciwnika.
- Obie postacie zadają sobie obrażenia jednocześnie równe swojej Sile; obrażenia pozostają na kartach.
- Gdy obrażenia ≥ Wytrzymałość, postać zostaje pokonana i trafia na stos kart odrzuconych.
Jak zdobywać Lore szybciej
- Stawiaj na postacie z wysoką wartością „quest” albo takie, które po wejściu do gry od razu wpływają na stół.
- Zwracaj uwagę na słowa kluczowe (np. Ward, Resist), które utrudniają przeciwnikowi interakcję z Twoimi postaciami.
- Zarządzaj ryzykiem: postać wysłana na wyprawę jest wyczerpana i narażona na wyzwanie w turze przeciwnika.
Najczęstsze błędy nowych graczy
- Za mało tuszu (Ink): jeśli na początku nie „wkładasz” co tury karty do Inkwella, szybko zabraknie Ci zasobów.
- Łańcuchy akcji bez planu: pamiętaj o kolejności czynności i o tym, że każdą postać możesz wyczerpać tylko raz na turę (na quest albo na wyzwanie/śpiew/zdolność).
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.