Regulamin newslettera

  1. Definicje 
  2. Postanowienia ogólne 
  3. Zasady korzystania ze Serwisu
  4. Umowa o dostarczanie Newslettera
  5. Umowa o dostarczanie Towaru cyfrowego
  6. Reklamacje dotyczące Treści cyfrowych  
  7. Własność intelektualna
  8. Wymagania techniczne
  9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń
  10. Postanowienia końcowe

1. Definicje

Sformułowania użyte w niniejszym dokumencie, które pisane wielką literą nadaje się następujące znaczenie:

  1. Dostawca to Indeon Sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku (44-292), przy ul. Grodzka 11, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000511779, NIP 9691612614, REGON 361151937. Na określenie Dostawcy, który zosatł zdefiniowany w poprzednim zdaniu, w niniejszym Regulaminie będzie stosowane również określenie Sprzedawca lub Sprzedający. 
  2. Dni robocze – wszystkie dni za wyjątkiem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy w rozumieniu ustawy o dniach wolnych od pracy z dnia 18 stycznia 1951 r.; 
  3. Klient – Odbiorca lub Subskrybent; 
  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  5. Licencja – termin zdefiniowany w pkt. 7 ust. 3 Regulaminu. 
  6. Newsletter – treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, obejmująca informacje handlowe dotyczące bieżącej działalności Sprzedawcy (w tym informacje o nowościach i promocjach dostępnych w Serwisie) oraz materiały edukacyjne;
  7. Niezgodność – rozumie się przez to niezgodność Treści cyfrowej z Umową dotyczącą jej dostarczania (kryteria oceny zgodności Treści cyfrowej z Umową dotyczącą jej dostarczania określa art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta); 
  8. Odbiorca – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę o dostarczanie Towaru cyfrowego lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia; 
  9. Polityka prywatności – dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez Sprzedającego; 
  10. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową; 
  11. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej; 
  12. Regulamin – niniejszy Regulamin; 
  13. Regulamin Sklepu internetowego – Regulamin sklepu internetowego https://xforge.pl/.
  14. Subskrybent – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę o dostarczanie Newslettera lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
  15. Towar cyfrowy – treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, która może zostać dostarczona Klientowi w szczególności szkolenie, webinar, książka elektroniczna (ebook) lub wzór dokumentu; 
  16. Treść cyfrowa – Towar cyfrowy lub Newsletter; 
  17. Umowa o dostarczanie Newslettera – umowa o dostarczanie treści cyfrowych w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Dostawca zobowiązuje się nieodpłatnie dostarczać Subskrybentowi Newsletter przez czas nieoznaczony, a Subskrybent zobowiązuje się dostarczyć Dostawcy dane osobowe; 
  18. Umowa o dostarczanie Towaru cyfrowego – umowa o dostarczanie treści cyfrowych w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Dostawca zobowiązuje dostarczyć Odbiorcy Towar cyfrowy, a Odbiorca zobowiązuje się zawrzeć z Dostawcą Umowę o dostarczanie Newslettera albo zapłacić cenę; 
  19. W niniejszym Regulaminie następuje odwołanie do następujących aktów prawnych:
    1. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 ze zm.).
    2. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), dalej jako Kodeks cywilny.
    3. RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
    4. Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018, poz. 1000 z późn. zm.).
    5. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), dalej jako UŚUDE.
    6. Ustawa Prawo komunikacji elektronicznej – ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1221), dalej jako Prawo komunikacji elektronicznej.
    7. Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509), dalej jako Prawo autorskie.
  20. W przypadku gdy dane sformułowanie pisane dużą literą nie zostało zdefiniowane w niniejszym Regulaminie, nadaje się mu znaczenie wskazane w Regulaminu Sklepu internetowego.

2. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym stanowi art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i określa warunki dostarczania Treści cyfrowych za pośrednictwem Serwisu działającego pod adresem internetowym https://xforge.pl/.
  2. W ramach wykonywanej działalności gospodarczej, Dostawca dostarcza Odbiorcom Towary cyfrowe oraz dostarcza Subskrybentom Newsletter. 
  3. Informacje o Treściach cyfrowych dostępnych w Serwisie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  4. Z Dostawcą można się skontaktować za pomocą:
    1. poczty elektronicznej – pod adresem: hello@xforge.pl
    2. poczty tradycyjnej – pod adresem: ul. Grodzka 11, 44-292 Rybnik; 
    3. telefonu – pod numerem: +48 537123290.

3. Zasady korzystania ze Serwisu  

  1. Klient ma obowiązek korzystać z Serwisu w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminów i Politykii prywatności, a także z dobrymi obyczajami. Przed rozpoczęciem korzystania ze Serwisu, Klient każdorazowo ma możliwość zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności. 
  2. Dostawca dokłada należytej staranności, aby Towary cyfrowe dostępne w Serwisie były zgodne ze stanem prawnym obowiązującym w chwili ich dostarczenia. Jednocześnie Klient przyjmuje do wiadomości, że:
    • Fakt nie rozpoczęcia korzystania przez Klienta z zakupionego i dostarczonego mu Towaru cyfrowego (w zamian za zapłatę ceny), pomimo możliwości korzystania z niego, nie uprawnia Klienta do żądania od Sprzedawcy zwrotu ceny za dany Towar cyfrowy.
    • w Towarach cyfrowych przypadkowo mogą pojawić się omyłki pisarskiej i niezamierzone nieścisłości; 
    • Dostawca nie ma obowiązku dokonywania aktualizacji Towarów cyfrowych po ich dostarczeniu Klientowi; 
    • Dostawca nie ma obowiązku informowania Odbiorcy o zmianach wpływających na dostarczony Towar cyfrowy; 
  3. Zabronione jest zamieszczanie przez Klienta w Serwisie treści o charakterze bezprawnym.

4. Umowa o dostarczanie Newslettera 

  1. Umowa o dostarczanie Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
  2. Aby Strony zawarły Umowę o dostarczanie Newslettera, Subskrybent, może tego dokonać na dwa sposoby:
    1. w przypadku zapisu na Newsletter po wejściu na stronę internetową Serwisu tzn. w miejscu gdzie jest dostępny formularz Zapisu na Newsletter, powinien wpisać wymagane dane w formularzu zapisu na Newsletter, a następnie zapoznać się z informacją, jakie obowiązki na siebie przyjmuje poprzez kliknięcie w przycisk Zapisu na Newsletter.
    2. w przypadku zapisu na Newsletter przy okazji dokonywania zakupu Produktów lub Usług w Sklepie, Subskrybent powinien zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera, zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień;
    3. W każdym z wyżej wymienionych kroków (pkt. 1 i pkt. 2 niniejszego ust.), Subskrybent powinien potwierdzić zgodę na otrzymywanie Newslettera poprzez kliknięcie w link znajdujący się w wiadomości e-mail wysłanej do niego po dokonaniu zapisu na stronie Serwisu. Potwierdzenie zgody na otrzymywanie Newslettera jest równoznaczne z zawarciem przez Subskrybenta Umowy o dostarczanie Newslettera. 
  3. Subskrybent przyjmuje do wiadomości, że Newsletter może ale nie musi podlegać aktualizacji (Dostawca nie jest zobowiązany do jej wysyłania), zaś częstotliwość oraz terminy dostarczania Newsletterów nie są z góry określone i Dostawca nie jest zobowiązany do wysyłania ich w określonych terminach. 
  4. Dostarczanie Newslettera następuje na adres poczty elektronicznej (adres e-mail) podany w formularzu wypłenionym przez Subskrybenta przy dokonywania przez niego Zapisu na Newsletter.
  5. Subskrybent może w każdym czasie i bez podania przyczyny wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Newslettera ze skutkiem natychmiastowym. Z kolei, zgodnie z art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Subskrybent będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta może, bez podania przyczyny, odstąpić od Umowy o dostarczanie Newslettera, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia. 
  6. Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Newslettera albo jej wypowiedzenie, niezależnie od podstawy dokonania tej czynności, wymaga złożenia Dostawcy przez Subskrybenta stosownego oświadczenia. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać złożone poprzez:
    1. wysłanie Dostawcy przez Subskrybenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Newslettera albo o jej wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej. Oświadczenie, o którym mowa w niniejszym punktcie, może zostać złożone także na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
    2. kliknięcie przez Subskrybenta w link umożliwiający rezygnację z otrzymywana Newslettera, który przesyłany jest wraz z każdym Newsletterem.
  7. Dostawca zaprzestanie dostarczania Newslettera Subskrybentowi niezwłocznie po dokonaniu przez Subskrybenta jednej z czynności wskazanych w ust. 6 powyżej.

5. Umowa o dostarczanie Towaru cyfrowego 

  1. Odbiorca może otrzymać Towar cyfrowy dostępny w Serwisie:
    1. odpłatnie – w przypadku braku zawarcia Umowy o dostarczanie Newslettera, Odbiorca ma zawsze prawo aby zakupić dany Towar w Sklepie.
    2. nieodpłatnie – pod warunkiem zawarcia Umowy o dostarczanie Newslettera oraz, pod warunkiem, że dany Towar cyfrowy jest oferowany jako bezpłatny; 
    3. możliwe jest również, że Towar cyfrowy, który jest dostępny w regularnej cenie w Sklepie, w przypadku dokonania Zapisu na Newsletter przez Subskrybenta, stanie się dla niego dostępny nieodpłatnie lub będzie dla niego dostępny w promocyjnej cenie (Kod rabatowy).
  2. Jeżeli Odbiorca chce otrzymać/otrzymywać nieodpłatnie Towar cyfrowy, powinien zrealizować czynności wskazane w pkt. 4. 2. niniejszego Regulaminu. Nie dotyczy to jednak wszystkich Towarów cyfrowych oferowanych przez Dostawcę a tylko tych, które są oferowane w ramach Newslettera.
  3. Potwierdzenie zgody na otrzymywanie Newslettera (kliknięcie w link znajdujący się w wiadomości e-mail, która przychodzi po dokonaniu zapisu) jest równoznaczne z zawarciem przez Odbiorcę Umowy o dostarczanie Newslettera oraz Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego.
  4. Wypowiedzenie Umowy o dostarczanie Newslettera albo odstąpienie od niej po dostarczeniu Towaru cyfrowego nie wpływa na ważność i skuteczność Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego zawartej zgodnie z postanowieniami niniejszego punktu.
  5. Jeżeli Odbiorca chce otrzymać/otrzymywać odpłatnie Towar cyfrowy, może on dokonać zakupu w Sserwisie (pod warunkiem, że dany Towar jest w nim dostępny) lub skontaktować się z Dostawcą za pomocą poczty elektronicznej w celu indywidualnego uzgodnienia warunków odpłatnej Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego.
  6. Towar cyfrowy dostarczany jest Odbiorcy niezwłocznie po zawarciu Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego w ten sposób, że Dostawca przesyła na adres poczty elektronicznej podany przez Odbiorcę link umożliwiającego pobranie Towaru cyfrowego i zapisanie go na urządzeniu Odbiorcy. Odbiorca może dokonać maksymalnie 1 (jednego) pobrania Towaru cyfrowego przy wykorzystaniu linka, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym. 
  7. Jeżeli Dostawca nie dostarczy Odbiorcy Towaru cyfrowego w terminie wskazanym w pkt. 6 powyżej, Odbiorca może wezwać Dostawcę do jego dostarczenia za pomocą poczty elektronicznej lub w sposób dogodny dla Odbiorcy na adresy Dostawcy wskazane w niniejszym Regulaminie. W przypadku gdy Dostawca nie dostarczy Towaru cyfrowego niezwłocznie po otrzymaniu wezwania albo w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym z Odbiorcą terminie, Odbiorca może odstąpić od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego. 
  8. Do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego konieczne jest złożenia Dostawcy przez Odbiorcę oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej lub w sposób dogodny dla Odbiorcy na adresy Dostawcy wskazane w niniejszym Regulaminie. 
  9. W przypadku, gdy odstąpienie dotyczy odpłatnej Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego, Dostawca jest zobowiązany dokonać zwrotu ceny Towaru cyfrowego zapłaconej przez Odbiorcę nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia Odbiorcy odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego. Zwrot ceny następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Odbiorca, chyba że Odbiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 
  10. Postanowienia ust. 7-9 powyżej mają zastosowanie tylko i wyłącznie do Odbiorców będących Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.

6. Reklamacje dotyczące Treści cyfrowych

  1. Dostarczana Klientowi przez Dostawcę Treść cyfrowa musi być zgodna z Umową dotyczącą jej dostarczania zarówno w chwili jej dostarczenia (w przypadku, gdy Treść cyfrowa dostarczana jest jednorazowo lub częściami) jak i  przez cały okres dostarczania danej Treści cyfrowej (w przypadku, gdy Treść cyfrowa dostarczana jest w sposób ciągły). 
  2. Dostawca ponosi odpowiedzialność za Niezgodność:
    1. istniejącą w chwili dostarczenia Treści cyfrowej i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili – w przypadku, gdy Treść cyfrowa dostarczana jest jednorazowo lub częściami; 
    2. ujawnioną w okresie dostarczania Treści cyfrowej – w przypadku, gdy Treść cyfrowa dostarczana jest w sposób ciągły. 
  3. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Klient może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania.
  4. Reklamacja, aby mogła być rozpatrzona przez Dostawcę, powinna zawierać:
    1. imię i nazwisko Klienta; 
    2. dane Klienta konieczne do odpowiedzi na Reklamację, w tym adres poczty elektronicznej; 
    3. opis ujawnionej Niezgodności; 
    4. żądanie doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania. 
    5. Oświadczenie dotyczące Reklamacji, powinno zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej lub w inny sposób dogodny dla Odbiorcy na adresy Dostawcy wskazane w niniejszym Regulaminie.
  5. Po rozpatrzeniu reklamacji, Dostawca udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania, w której:
    1. uzna Reklamację, podając jednocześnie planowany termin doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania; 
    2. odmawia doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Dostawcę nadmiernych kosztów 
    3. odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności. 
  6. W przypadku uznania reklamacji, Dostawca na własny koszt doprowadza Treść cyfrową do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając charakter Treści cyfrowej oraz cel, w jakim jest ona wykorzystywana. Planowany termin doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania Dostawca wskaże w odpowiedzi na reklamację. 
  7. W przypadku ujawnienia Niezgodności, z zastrzeżeniem ust. 10 poniżej, Klient może złożyć Dostawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej z Umową dotyczącą jej dostarczania jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów; 
    2. Dostawca nie doprowadził Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania zgodnie z ust. 6 powyżej; 
    3. Niezgodność występuje nadal, mimo że Dostawca próbował doprowadzić Treść cyfrową do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania; 
    4. Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy dotyczącej dostarczania danej Treści cyfrowej bez uprzedniego żądania od Dostawcy doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania; 
    5. z oświadczenia Dostawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Dostawca nie doprowadzi Treści cyfrowej do zgodności z Umową dotyczącą jej dostarczania w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. 
  8. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej lub w inny sposób dogodny dla Odbiorcy na adresy Dostawcy wskazane w niniejszym Regulaminie.
  9. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy powinno zawierać:
    1. imię i nazwisko Klienta; 
    2. adres poczty elektronicznej; 
    3. datę dostarczenia Treści cyfrowej; 
    4. opis ujawnionej Niezgodności; 
    5. wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej; 
    6. oświadczenie o obniżeniu ceny, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny, albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. 
  10. Klient nie może złożyć Dostawcy oświadczenia o obniżeniu ceny w przypadku, gdy Niezgodność dotyczy Newslettera lub Towaru cyfrowego dostarczonego nieodpłatnie. 
  11. Dostawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Treść cyfrowa była niezgodna z Umową dotyczącą jej dostarczania, nawet jeżeli Klient korzystał z tej Treści cyfrowej przed odstąpieniem od Umowy dotyczącej jej dostarczania. 
  12. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy dotyczącej dostarczania Treści cyfrowej, w jakiej wartość Treści cyfrowej niezgodnego z Umową dotyczącą jej dostarczania pozostaje do wartości Treści cyfrowej zgodnej z Umową dotyczącą jej dostarczania. 
  13. Dostawca jest zobowiązany do zwrotu ceny Treści cyfrowej jedynie w części odpowiadającej części Treści cyfrowej niezgodnej z Umową dotyczącą jej dostarczania oraz części Treści cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy dotyczącej jej dostarczania. 
  14. Dostawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie albo prawa odstąpienia od Umowy, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. Zwrot kwot, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 
  15. Klient nie może odstąpić od Umowy dotyczącej dostarczania Treści cyfrowej, jeżeli Niezgodność jest nieistotna. 
  16. W przypadku gdy Subskrybent dokona odstąpienia od Umowy o dostarczanie Newslettera, Dostawca wstrzymuje dostarczanie Newslettera niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Newslettera. 
  17. W przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy dotyczącej dostarczania Treści cyfrowej, Klient jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z tej Treści cyfrowej i udostępniania jej osobom trzecim (art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta). 
  18. Postanowienia niniejszego punktu Regulaminu (pkt. 6) dotyczą tylko i wyłącznie następujących sytuacji występujących łącznie:
    1. Niezgodności Towaru cyfrowego z Umową o dostarczanie Towaru cyfrowego oraz Niezgodności Newslettera z Umową o dostarczanie Newslettera oraz
    2. Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.

7. Własność intelektualna

  1. Wszystkie elementy z których składa się Serwis w tym w szczególności Treści cyfrowe i Usługi cyfrowe, które są dostępne w Sklepie  (m.in. teksty, logo, zdjęcia, nazwy firm, znaki towarowe, logo Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych innych autorów oraz szata graficzna), mogą być uważane za utwory i są chronione prawem autorskim – podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej. Są one własnością intelektualną Sprzedawcy i/lub osób trzecich będących ich właścicielami/autorami i zostały udostępnione wyłącznie do użytku w Sklepie, na co Klient się zgadza poprzez akceptację Regulaminu.
  2. Jeśli Klient chce wykorzystać Treści cyfrowe i Usługi cyfrowe lub wyżej wymienione elementy w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem lub ich przeznaczeniem i funkcjonalnościami, musi uprzednio uzyskać pisemną zgodę Sprzedawcy lub/i osób trzecich.
  3. Z chwilą dostarczenia Odbiorcy Towaru cyfrowego, Dostawca udziela Odbiorcy licencji niewyłącznej i nieprzenoszalnej, bez prawa do udzielania sublicencji, na korzystanie z Produktów w tym Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych. Odbiorca ma prawo korzystać z nich jedynie na własne potrzeby, bez ograniczeń terytorialnych, na następujących polach eksploatacji:
    1. zapisu utworu (zapis techniką cyfrową) – utrwalenie poprzez cyfrowe przetwarzanie na dedykowanej platformie utrzymywanej przez Dostawcę,
    2. zapis metodą cyfrową, modyfikacje na własne potrzeby w zakresie wskazanym w odpowiednich instrukcjach lub komentarzach, np. na własnym dysku twardym lub w polecanych programach zewnętrznych;
    3. odtwarzanie i przeglądanie Towaru cyfrowego; 
    4. wydruk na własne potrzeby jaki i korzystania z materiałów w formacie DOC, PDF, MP4, MP3, MOV, AVI itp., jeśli wynika to ze specyfiki Treści cyfrowych oraz Usług cyfrowych.
  4. Licencja, o której mowa w punkcie 3, obowiązuje przez cały okres korzystania przez Odbiorcę z Produktów (Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych). 
  5. Niedozwolone jest udostępnianie lub prezentowanie Produktów dostępnych w Sklepie osobom trzecim bez wyraźnej zgody Dostawcy. Odbiorca ma prawo stosować Towar cyfrowy oraz zawarte w nim wiedzę i wskazówki na potrzeby prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej jak i w życiu prywatnym. Udzielona Licencja upoważnia Odbiorcę dodatkowo do udostępniania Towaru cyfrowego osobom należącym do kręgu osób wymienionych w art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Udostępnianie Towaru cyfrowego osobom innym niż wskazane w zdaniu poprzedzającym wymaga uzyskania uprzedniej zgody Dostawcy. Również publikowanie tych treści w jakiejkolwiek formie, poza publikacją dozwoloną w instrukcji lub komentarzach, oraz kopiowanie lub powielanie na potrzeby innych niż własny użytek są zabronione. Klient zobowiązuje się do zachowania należytej staranności, aby Treści cyfrowe (np. materiały edukacyjne dostępne na platformie szkoleniowej) nie były ujawnione osobom nieuprawnionym.
  6. Naruszenie przepisów prawa przez rozpowszechnianie jakichkolwiek Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych udostępnionych przez Klienta może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną. W takiej sytuacji Dostawca może także żądać odszkodowania za poniesione straty materialne lub niematerialne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

8. Wymagania techniczne

  1. Aby Klienci mogli prawidłowo korzystać z Serwisu, konieczne jest spełnienie następujących warunków:
    1. posiadanie urządzeń umożliwiających dostęp do zasobów Internetu;
    2. aktualny system operacyjny;
    3. korzystanie z przeglądarki internetowej (Microsoft Internet Explorer w wersji co najmniej 8.0, Mozilla Firefox w wersji co najmniej 3.0, Opera w wersji co najmniej 9.0, Google Chrome w wersji co najmniej 6), która obsługuje dokumenty hipertekstowe, język JavaScript oraz pliki cookies;
    4. posiadanie aktywnego konta e-mail;
    5. posiadanie oprogramowania umożliwiającego otwieranie plików w formatach: DOC, PDF, MP4, MP3, MOV, AVI itp. Jeżeli korzystanie z plików wymaga spełnienia dodatkowych wymogów technicznych, informacja taka prezentowana jest na stronie internetowej Serwisu w sposób widoczny dla Użytkownika i pozwalający podjąć mu decyzję w zakresie zamówienia Materiałów.
  2. W Serwisie zabronione jest używanie przez Klientów wirusów, botów, robaków oraz innych szkodliwych kodów komputerowych, plików lub programów, w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji.
  3. Korzystanie z Internetu i usług elektronicznych może wiązać się z ryzykiem dostania się szkodliwego oprogramowania do systemu teleinformatycznego i urządzeń Klienta lub uzyskania dostępu do danych przez osoby trzecie. Aby zminimalizować to ryzyko, Dostawca zaleca korzystanie z programów antywirusowych i innych środków ochrony tożsamości w Internecie.
  4. Dostawca informuje, że stosuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego i treści cyfrowych poprzez odpowiednie środki logiczne, organizacyjne i techniczne, mające na celu uniemożliwienie dostępu osób trzecich do danych. Obejmuje to szyfrowanie SSL, używanie haseł oraz programów antywirusowych i antyspyware.

9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń

  1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z umowami będącymi przedmiotem niniejszego Regulaminu na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony sporu.
  2. Postanowienia niniejszego punktu dotyczą wyłącznie Klientów będących Konsumentami oraz Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta..
  3. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w postaci:
    1. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
    2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą
    3. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
  4. Kupujący będący konsumentem może również skorzystać z tzw. platformy ODR, która służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.  Platforma ODR dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Przepisy niniejszego punktu pozostają w mocy do dnia 19 lipca 2025. Europejska platforma internetowego rozstrzygania sporów (ODR) zostanie wycofana z użytku z dniem 20 lipca 2025 r. w związku z przyjęciem rozporządzenia (UE) 2024/3228 – PL – EUR-Lex.
  5. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jest organem właściwym w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Skwer Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 9, 01-015 Warszawa, tel. (22) 597-30-00, www.krrit.gov.pl.
  6. Dokładne informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Klient znajdzie na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
  7. Sprawa może być poddana pod rozpatrzenie sądu polubownego dopiero po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i, pod warunkiem, że obie strony sporu wyrażą taką chęć. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i właściwością ogólną.

10. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w tym w szczególności kodeksu cywilnego i ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy o ochronie danych osobowych oraz Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
  2. Regulamin niniejszy nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień Klienta będącego konsumentem lub Klienta będącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami niniejszego Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa przyznającymi tym podmiotom określone uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
  3. W ramach korzystania z Serwisu zabrania się stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych w tym m.in
    1. umieszczania informacji o charakterze bezprawnym polegających na np. rozsyłaniu i umieszczaniu w Serwisie spamu czy dostarczaniu i przekazywaniu treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym za pośrednictwem formularzy znajdujących się w Sklepie.
    2. korzystania z Serwisu w sposób zakłócający jego funkcjonowania;
    3. korzystanie z Serwisu w sposób niezgodny z przepisami prawa lub Regulaminem;
    4. dokonywania zakupu anonimowo, pod pseudonimem lub używając niepoprawnych danych osobowych.
    5. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych na podstronach internetowych Serwisu wyłącznie w celu innym niż osobistego użytku, niezgodnie z udzieloną licencją (jeśli została udzielona).
  4. Celem usunięcia konta, Klient musi dokonać zgłoszenia w tej sprawie  drogą pisemną (na adres Dostawcy) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  5. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy o świadczenie usług i umowy sprzedaży zawieranych pomiędzy Dostawcą a Odbiorcom będącym Przedsiębiorcą zawodowym (nie Przedsiębiorcą na prawach konsumenta) jest sąd właściwy dla siedziby Dostawcy. W sporach wynikłych w stosunkach z Dostawcą a Klientem będącym Konsumentem oraz Klientem będącym Przedsiębiorcą na prawach konsumenta właściwość sądu określają przepisy Kodeksu postępowania cywilnego oraz innych ustaw.
  6. Dostawca zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na Stronie. 
  7. Do Umów o dostarczanie Towaru cyfrowego zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy objętej niniejszym Regulaminem.
  8. Subskrybent, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Newslettera ze skutkiem natychmiastowym do czasu wejścia w życie zmian Regulaminu. Brak wypowiedzenia uznaje się za zgodę na zmianę Regulaminu. 
  9. Wypowiedzenie Umowy o dostarczanie Newslettera następuje poprzez złożenie Dostawcy przez Subskrybenta oświadczenia o wypowiedzeniu tej Umowy, które może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres Dostawcy wskazany w niniejszym Regulaminie. Po otrzymaniu Oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Dostawca wstrzymuje dostarczanie Newslettera. 
  10. Dostawca udostępnia nieodpłatnie Klientowi Regulamin przed zapisem na Newsletter i przed zawarciem Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego. Klient może utrwalić treść Regulaminu w dogodny dla siebie sposób np. poprzez zapis na trwałym nośniku (pobranie go i zachowanie na swoim komputerze) lub wydruk papierowy.

Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 30 maja 2025 r.